Zajištění vydání stavebního povolení a veškeré s tím spojené administrativy
V rámci inženýrské činnosti vám pomůžeme s veškerou administrativou, která je s povolením domu spojená. Cílem by samozřejmě mělo být získání stavebního povolení. Tomu však předchází řada dalších věcí, které se vážou prakticky už na prvotní architektonickou studii.
Hlavní činnosti inženýringu
– před zahájením prací a během studie stavby zjišťujeme regulativy a požadavky na domy v dané lokalitě, příp. vše konzultujeme se stavebním úřadem
Při projektování a před dokončením finální verze dokumentace po dokončení projektu pro stavební povolení:
– zajištění stanovisek a vyjádření dotčených orgánů
– vyřízení smluv se správci inženýrských sítí, s majiteli okolních pozemků či s obcemi
Po dokončení projektu pro stavební povolení:
– zajištění územního souhlasu
– vyřízení územního rozhodnutí
– vyřízení ohlášky stavby
– vyřízení stavebního povolení
Máme zkušenosti z různých částí republiky, přístupy dotčených orgánů i stavebních úřadů se však v každém městě liší.
Standardní doba pro vydání rozhodnutí je 30 dní, tomu předchází lhůty pro vydání stanovisek dotčených orgánů. Po vydání rozhodnutí (stavebního povolení) ještě následují lhůty pro odvolání a nabytí právní moci (zhruba 15 dní). Snažíme se vyřízení všech věcí zajistit co nejrychleji, bohužel často dochází k nerespektování stanovených lhůt ze strany úřadů. Toto nejsme bohužel schopni ovlivnit.
Průměrná doba od započetí práce na architektonické studii po vydání stavebního povolení je zhruba kolem 5 měsíců. Setkali jsme se však i s tím, že stavební úřad nereagoval, a povolení trvalo rok. Proto nejsme schopni žádnou lhůtu zaručit.
Seznam dokumentů, které v rámci inženýrské činnosti zajišťujeme:
– zjištění všech dotčených orgánů při stavebním řízení
– zajištění vyjádření vedení inženýrských sítí, na které se budou provádět přípojky (elektro, vodovod, kanalizace, plynovod)
– vyjádření k vedení ostatních inženýrských sítí
– zjištění podmínek územního plánu
– zajištění územně-plánovací informace
– vyjádření správců inženýrských sítí k přípojkám a stavbě
– vynětí plochy ze zemědělského půdního fondu
– zajištění koordinovaného stanoviska (více odborů úřadu v jednom stanovisku)
– souhlasné stanovisko z odboru životního prostředí
– souhlasné stanovisko z příslušného povodí (Labe, Morava, Odra, atd.)
– souhlasné stanovisko vodoprávního úřadu
– souhlasné stanovisko jiných dotčených orgánů jako například Lesy ČR, správa CHKO, Drážní úřad, SŽDC, Památkový úřad
– zajištění smluv s dodavateli energií
– souhlas obce s umístěním stavby
– souhlas se sjezdem na pozemek (Dopravní inspektorát PČR a Silniční správní úřad či ŘSD)
– vyjádření vlastníků sousedních parcel
Uvedený výčet obsahuje běžně řešené dokumenty, liší se podle místa a dotčených subjektů.